Vaš lični vodič zdrave ishrane – “mjerni alat” koji je uvijek pri ruci !

Vaš lični vodič zdrave ishrane – “mjerni alat” koji je uvijek pri ruci !

Vrlo često se pitamo koje su to količine hrane koje bi se trebale dnevno konzumirati i kako pravilno odrediti tu “zdravu” količinu. Zato postoji jedinstven, uvijek dostupan i individualni vodič, naša ruka, koji nam uvijek može biti smjernica u određivanju količine hrane i vrsti namirnica koje trebamo svakodnevno konzumirati ili izbjegavati.

Ishrana prije svega treba da bude kvalitetna, raznovrsna i pravilno kombinovana. Nijedna namirnica ne treba da isključuje drugu niti da hrana bude bazirana na učestalnosti i obimnosti. Zato, ako niste sigurni koliko čega pojesti samo pogledajte svoju ruku i imate odgovor uvijek pri ruci 🙂

Slika je preuzeta sa stranice https://www.behance.net/gallery/70495129/Features-Healthy-Food-Guide

  1. Meso – porcija veličine dlana dok porcija ribe može biti veličina cijele ruke
  2. Povrće i voće – puna ruka, pet porcija dnevno, najbolje različitih boja
  3. Orašasti plodovi – manja porcija, pola ruke tj. ukupno oko dvije kašike – ovo se odnosi na ukupnu mješavinu orašastih plodova kao npr. orasi, bademi, indijski oraščići, brazilski itd…
  4. Kod sira je lako napraviti grešku u količini te koristite porciju kao dva palca – dnevno možete popiti 250ml mlijeka, 200g jogurta ili sira u preporučenoj količini
  5. Krompir, tjestenina, riža – veličina šake
  6. Masnoće – jedna mala kašikica ulja, kikiriki maslac veličina palca, maslac “na vrh prsta”
  7. I naravno fizička aktivnost – budi u pokretu!

Također je važno da uživate u hrani, da hrana bude ukusna, da imate vremena da jedete na miru, da sažvačete hranu, da smanjite ako ne možete skroz da izbacite industrijski prerađenu hranu punu aditiva, da barem one namirnice koje najviše koristite u ishrani budu certificiranog organskog porijekla, da hrana bude prilagođena Vama i Vašim potrebama.

Naravno ne smijemo zaboraviti da smo satkani od tečnosti i voda je obavezna. Minimalne potrebe za vodom su 2.5 L na dan ili jednostavno izračunajte svoju individualnu količinu – 30g po kg tjelesne mase. Naravno potrebe za vodom se mijenjaju i zavise od fakotora kao što su vježbanje, općenito zdravstveno stanje, trudnoće i starosna dob.

Najvažnije od svega da hrana bude raznovrsna! Ukoliko niste sigurni u Vaše odluke obratite se stručnjaku za savjet, pitajte!

Čitajte etikete i deklaracije !!!!

Savjeti za djecu : klik na link

Više savjeta: klik na link

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *