Život u doba Korone

Život u doba Korone

Savjeti su kao što sama riječ kaže samo savjeti i nisu zamjena za medicinsku pomoć. Ukoliko kašljete, imate povišenu temperaturu, teško dolazite do daha i imate glavobolju kontaktrajte nadležnu ambulantu u svojoj opštini ili gradu.

Kako se “sačuvati” u doba korone?

S obzirom da je ovo specifična situacija ukoliko ste osoba koja ima neka hronična oboljenja, BMI preko 25, kardiovaskularne bolesti, hronične plućne bolesti, dijabetis, hipertenziju onda je za Vaš imunitet ostanak u kući najbolja stvar koju možete uraditi. Ukoliko morate izlaziti onda ste prinuđeni da provodite higijenske mjere i dezinfekciju konstatno, a i po povratku kući. Sada je najvažnije umanjiti mogućnost zaraze. Da bi ojačali ishranom imunitet savjetujem sljedeće:

1. Pijte dnevno dovoljne količine tečnosti – opšte su preporuke 30ml / kg tjelesne težine (od toga najmanje 50% vode dnevno, ostatak kroz nezaslađenu limunadu, nezaslađene čajeve, jogurt, kefir, voće, supice itd). Sada je dobro piti dnevno zeleni čaj posebice MAČA/MATCHA čaj. Više o ovom čaju možete pročitati na zdravoteci.

2.   Ukoliko ste se namirili izdašnom količinom bijelog brašna, šećera i rafiniranih ulja to Vam neće biti od neke pomoći da razbudite imunitet, čak postoji velika vjerovatnoća da će te iz ove situacije izaći sa nagomilanim kilogramima i masnoćom, što sa zdravstvenog aspekta nije  nikako dobro. Bolje je da rafinirane i ultra-procesirane namirnice zamijenite čistim, izvornim i kvalitetnim namirnicama (bez pesticida, aditiva, GMO free, nerafinirane) iz bogatog asortimana BIOfan – www. shop.biofan.ba. Podržite zdravlje Vaše crijevne biote konzumacijom kefira, jogurta, sirutke, kiselog mlijeka i mladog sira.

3.    Bijelo brašno zamijenite brašnom integralnih žitarica ili ih barem kombinirajte (pšenice iz organskog uzgoja, posebno je važno da pšenica bude 100% organska, brašno špelte, prosa, heljde zobi..), brašnom mahunarkih (crvene leće, slanutka), orašastih plodova i sjemenkih  , brazilskih orah 1-2x dnevno dat ce Vam i odgvarajuću dozu selena, snažnog antioksidanasa, a integralne žitarice  su bogat izvor beta-glukana, vitamina B kompleksa, vlakana, vitamina E, a izvor su i minerala.

4.    Jedite barem 2-3 porcije voća dnevno, povrća 3-4 porcije dnevno, a za povrće se inače smatra da nema ograničenja. Do sada nema informacija da je hrana mogući izvor zaraze ali ipak , bez obzira na virus, povrće i voće operite pod mlazom vode i može te ga kratko potopiti u sirće ili sodu bikarbonu.

5.    Birajte ispravan način pripremanja hrane i organizujte svoje vrijeme unaprijed, koristite zdrave masnoće (ulja koja nisu rafinirana i koja su hladno cijeđena) – sva hladno cijeđena i nerafinirana ulja su dobra , maslinovo treba da prevladava, a uz njega možete koristiti kokosovo, suncekretovo, laneno, konoplje – koja ulja idu na tavu , a koja u salate pročitajte na zdravoteci.

6.    Bavite se fizičkom aktivnošću – sada je to malo veći problem je moramo biti u kući, djeca i stariji ne smiju van i sad se moramo prilagoditi: nadjite neku online aplikaciju nekih vježbica, dobro bi bilo u svakodnevnu rutinu uključiti vježbe za leđa, pustite muziku plešite ili zumbajte dnevno barem 30 minuta, potražite i neke grupe sa online treninzima, SAMO budite aktivni. Uključite i djecu.

7.    Spavajte dovoljno, minimalno 6 sati, 7-8 sati sna bi trebalo dati dovoljno odmora za dnevne aktivnosti. Za opuštanje korisitite i moć eteričnih ulja (citrusa, posebice mandarine, bergamota, lavande..). Održavajte vlažnost prostorija na 55% vlage. Tako će se nosna sluznica biti ovlažena, a to su prva vrata odbrane od bakterija i virusa.

8.    Za obroke i dalje vrijedi umjerenost u količinama, redovnost, raznovrsnost i kvalitetna ishrana uz zdrave užine (voće, jogurt i orašasti plodovi su idealna užina)  – svaka ishrana je individualna i najvažnije je osluškivati organizam. Jedno samo moramo imati na pameti , a to je da moramo sve ono što unesemo u organizam i potrošiti znači ukoliko smo non stop u kući, slabo se krečete, niste aktivni onda Vam neće trebati toliko hrane u toku dana. Također, pazite svakako na količinu unesenih ugljikohidrata, nemojte pretjerivati i važnije je da unesete dovoljnu količinu proteina kroz konzumiranje jaja, piletina, puretine, ribe, mahunarkih  i gljiva.

9.  Osobe koje imaju proljetne alergije mogu već sada početi koristiti spirulinu koja može pomoći da se simptomi alergije ublaže – kako koristiti spirulinu kao pomoć pri alergijama počitajte na zdravoteci.

10.  Očuvajte i svoje mentalno zdravlje kroz čitanje knjige koju do sada niste stigli pročitati, sa dovršavanjem obaveza u kući koje ste tako dugo odlagali, ukoliko volite slikati, šiti, kreirati sada je pravo vrijeme. Nemojte čitati vijesti svakih pola sata, odredite jedan do dva perioda u toku dana za takve informacije. Skajpate sa drutštvom, prijateljicom ili osobama koje sada niste u prilici viđati.

11. Kuhajte sa ljubavlju i sa začinima (koristite bijeli luk, đumbir, slatku i ljutu papriku, biber, cejlonski cimet, kurkumu..) Uživajte u obrocima, uzmite si vremena, žvačite hranu i naravno uvijek pronađite razloga za  SMIJEH!!!

12.  Ukoliko ste u fazi liječenja ili oporavka svakako preporučujem da imunitet dodatno podržite kroz probiotike i prebiotike (bitno je da su kvalitetni), barem dvije šolje zelenog Mača čaja, ehinaceom, vitaminom C (biljka Camu Camu je prirodni izvor vitamina C, a i izvor je i ostalih važnih bioflavonida), nastavite sa suplementacijom vitaminom D, omega-3 masnim kiselinama. Dobro bi bilo da uključite u ishranu medicinske gljive  kao što su Reishi/Reiši, Shitake/Šitake i Chaga/Čaga pogotovo Čaga koja ima širok imunostimulirajući spektar djelovanja. Inače njihov najvažniji sastojak su specifični beta-glukani, najbolji i moćni pomoćnici kada je u pitanju jačanje imuniteta i njegova odbrana.  Više o gljivama pročitajte na zdravoteci

13. Divlji origano ima jako antibakterijsko i antivirusno djelovanje možete ga koristiti u obliku čaja najbolje po upustvu proizvođača, za detoksikaciju možete koristiti pšeničnu ili ječmenu travu.

14. Njegujte sada posebno ruke, koje se često peru i dezinfikuju,a neka sredstva jako isušuju kožu ruku. Za najbolju njegu možete koristiti hladno-prešano arganovo ulje, samostalno ili možete obogatiti klasične kreme koje koristite dodajući im nekoliko kapi ovog ulja, također nerafinirani shea maslac je odličan u njezi cijeog tijela pa i ruku, a čak se preporučuje njegova upotreba i kod djece i osoba koje imaju ekcem.

→→→Važno je sada #ostatikuci, hraniti se i dalje zdravo, ostati mentalno zdrav, jer virus će kad tad proći, a ukoliko nagomilamo kilograme, masti, razmišljamo pesimistično, i ne brinemo se  za sebe, sve to može ostaviti trajne posljedice na cjelokupni organizam. Sve što Vam treba za jačanje imunniteta, zdravu i kvalitetnu prehranu možete pronaći na www.shop.biofan.ba – ostani kući i naruči online

Savjete napisala Jasna Frljak , magistar organske hemije, absolvent nutricionizma i certificirani Bicom terapeut

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *